Loods met carnavalswagens in Chaam verloren na grote brand

Bekijk ook andere albums

Loods met carnavalswagens in Chaam verloren na grote brand

CHAAM - Een loods van een varkensbedrijf aan de Schuttershoefweg in Chaam is donderdagavond volledig uitgebrand. Volgens de brandweer stonden er carnavalswagens in het pand.

Het vuur is rond 23.00 uur ontdekt door een omwonende. Toen de brandweer arriveerde was er al sprake van een uitslaande brand.

Varkens
Naast de loods staat een schuur met varkens. "We hebben alles op alles gezet om de schuur met varkens te redden", zegt een woordvoerster van de brandweer. Er zijn geen gewonden gevallen en er zijn ook geen varkens om het leven gekomen.  Aangezien het vuur al flink om zich heen sloeg toen de brandweer arriveerde, is besloten om de brand gecontroleerd uit te laten branden. De loods ging verloren.

Stroomuitval
Diverse huizen in de omgeving van de loods hadden te maken met stroomuitval. De brandweerwoordvoerster weet niet of dit te maken heeft met de brand. Leverancier Enexis is hiervan op de hoogte.

Oorzaak
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. "Het gebouw is verloren gegaan. Het is hierdoor moeilijk om de oorzaak te ontdekken", zegt de woordvoerster van de brandweer. Ook is onbekend hoeveel carnavalswagens er precies in de loods stonden ten tijde van de brand.

Rond 00.50 uur werd het sein brand meester gegeven.

Tekstbron: BNdeStem.nl